Alla inlägg under april 2011

Av Kristin Björkholtz - 27 april 2011 08:45

Det är så härligt när man drar upp rullgadinen och se att den nyklipptagräsmattan badar i solens värmandestrålar, underbart!!! Och detta fenomen har ju återkommit dag efter dag nu i några dagar. Tittar man på vädersaiter så ska detta väder hålla sig över helgen också.

Idag ska jag bara göra en kort sväng på stan å fixa lite små prylar och kanske en glass. Sedan blir det solstolen och Lisa Marklunds "Livstid" som är en toppen spännande bok.

Av Kristin Björkholtz - 23 april 2011 20:52

Efter att varit på resandefot hela dagen så är det skönt att dimpa ner i soffan. Det har varit en bra Påsk afton. Vi har åkt runt med påskbrev till många små påskkärringar och påskagubbar, det är roligt men det tar också på krafterna. Under resansgång har vi hunnit med påsklunch och påskfika. Härligt med god mat å trevliga människor att prata lite skit med. Men nu är det dags att prassla lite i godispåsen å se vad man får för napp.

Av Kristin Björkholtz - 18 april 2011 13:23

Idag har jag blåst mer balonger och sätt fast på räcket. Det är faktiskt kull att bjuda till kalas känner att jag borde bjuda till dä oftare. Varför krångla till det med massa måsten och höga förväntningar. När man kan tända grillen å slända på lite korv och äta glass till efterrätt. Det är faktiskt det enkla som är det bästa. Och så får man hoppas att gästerna tycker det med.

Av Kristin Björkholtz - 17 april 2011 06:53

Nu fyller lillskruttan 3 år och det är dags att göra födelsekalas för henne. I år kommer det bara att bli 5 stycket kalas. Vi har ett litet hus så vi får helt enkelt dela upp och begränsa oss på antalet som kommer. Men nästa år då ska vi ha ett gigantiskt kalas. Dags att börja med tårtan så den hinner att safta till sig.


Av Kristin Björkholtz - 12 april 2011 12:40

Idag har jag varit med familjen på badhuset, det var jätte
härligt! Jag var inte med och badade utan jag satt på bänken bredvid, men det
när något med luften där inne jag blir helt slut. Så det kommer inte bli mycket
gjort resten av dagen.

Men sitter å tittar på ett bak program på tv å det ser
mycket frestande ut. Få väll spara med till helgen då dä blir tårta i omgångar
för ”lillskruttan”.

Av Kristin Björkholtz - 6 april 2011 10:06

Jag vet inte vad det är med mig nu för tiden men jag har
fått en väldig lust att baka. Kanske för att jag är mer sugen på sötsaker eller
att jag inte kommer att ha tid för det framöver.

Dagens projekt kommer att bli cheesecake med en svag nyans av citron. Jag tycker den är väldigt god själv. Just cheesecake tycker jag är perfekt att ha i frysen om/när man får oväntat besök.

Men först måste jag läsa recept för att kunna åka och handla

Av Kristin Björkholtz - 5 april 2011 14:27

Med Emil i Lönneberga på tv:n har jag fått en liten stund för mig själv. Har då suttit å försökt leta reda på raggsockemönster men dä va inte så lätt. Men det är ju inte riktigt sesong heller.  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards