Alla inlägg under maj 2011

Av Kristin Björkholtz - 26 maj 2011 11:03

Tog en härlig promenad efter att ha lämnat Elin på skolan.
Det var så härligt ute att jag skulle vilja stoppa upplevelsen i en burk så att
jag kunde spara på den. Fast undra på om jag inte gör det helt omedvetet. För efter
jag har fått Erik kan jag känna en doft eller när jag går på utsidan ytter dörren
förknippa jag det med någon ”gammal” känsla eller händelse under mitt liv. Betyder
detta att jag har blivit gammal eller bara att jag har fått många positiva
upplevelser. Men det är klart om jag tänker efter kände jag likadant efter jag fick Elin. Men då trodde jag att det berodde på att jag hade tid att känna
efter och att tittade runt omkring mig med andra ögon. Jag minns speciellt när
jag var ute på promenad med Elin att jag helt plötsligt upptäckte nya hus som
jag inte sett förut.

Av Kristin Björkholtz - 25 maj 2011 10:17

Är konstigt nog väldigt sugen på choklad och Coco kola, det är lite konstigt för det har jag inte varit förut.  Jag trodde nog att det var under graviditeten som jag skulle va sugen på ”konstiga saker” men inte efteråt, men man slutar aldrig att förvånas.


Lillprinsen ligger i sin vagn och sover och storprinsessan är
på skolan så det är faktiskt ganska lugn här hemma för tillfället. Jag bara
inväntar mamma och pappa som ska komma snart.


Har titta i frysen och ser att det är dags att baka bullar igen,
mums. Fast det får bli en annan dag när inte klockan har blivit så mycket.

Av Kristin Björkholtz - 18 maj 2011 10:51

Sol !!! Det härliga vädret är nu tillbaka ochförhoppningsvis för att stanna. Så det satt fint med en morgonpromenad i morse.Tyvärr inte en av de längre, men en alldeles lagom. Det började nämligen knorralite i vagnen. Men när vi väl kom hem sov han bara vidare. Det var faktiskt ganska bra det med, för då fick jag inventera stora syrrans kläder.

På mornarna när jag ska leta fram något att sätta på hennetycker jag att det är tomt i garderoben men när jag nu tittade efter så har honganska mycket. Det var bara strumpor som det var lite kris med.  

Ska ta en titt i min garderob också, för där ärdet definitivt tomt. Eller tomt och tomt sådana kläder som är för små, förstora eller som jag helt enkelt inte vill ha. Antar att det är fler som kännerigen sig. Jag måste va beredd OM nu någon skulle vilja ta en tripp med mig till Charlottenberg?

Av Kristin Björkholtz - 12 maj 2011 10:21

Härligt med lite regn. Visst har det varit underbara dagar
när solen har vräkt ner över oss. Men om du kände luften i morse så var den
alldeles underbar, den var varm och utan frömjöl HÄRLIGT!!!!!


Har hunnit med att göra en lasagne under morgonen. Man får
passa på när Elin är på förskolan å Erik sover. Men skulle väll passa på att städa
lite men det var så skönt att sätta sig lite i soffan och bara njuta lite. Har
nämligen fått massa gamla veckotidningar från mamma att läsa och lösa korsord
i.Dags att ta ur lasagnen ur ugnen och fortsätta att njuta i
soffan.

Av Kristin Björkholtz - 5 maj 2011 09:50

Nu var det ett tag sedan som jag satt framför datorn å
skrev. Det betyder inte att det inte har hänt något för det har det verkligen
gjort.

 Jag har nämligen blivit mamma igen till en liten kille. Han föddes 1 maj 12:08, 3575 g och 52 cm å dä gick ganska fort.
Vi var kvar i Karlstad i 2 dygn innan vi fick åka hem. Det var gött å komma hem
till min lillskrutta som nu blev jätte stor å stolt storasyster.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards