Alla inlägg under juli 2011

Av Kristin Björkholtz - 31 juli 2011 21:01

Då var sommarvärmen här på allvar å vi bestämde oss för att
resa till storstan och handla på sådana affärer som inte finns i Arvika. Jag
kan faktiskt rekommendera att åka till Bergvik i värmeböljan, det var inga köer
och inomhus är temperaturen perfekt. Det hade varit perfekt att gå och fynda på
rean men jag märkte snabbt att mina familjemedlemmar inte var lika roade som
jag. Det får helt enkelt bli en shoppingtur med personer med likasinnat intresse.

På hemvägen blev det först ett stopp på Råtorp med bad och
fika, mycket trevligt. Synd att det är en bit och åka annars hade det varit
roligt att träffas lite oftare. Nästa stopp var strax utanför Kil. Då blev Elin
ögonlock så tunga att vi stoppade så vi fick bada. Helt underbart!!!!

Av Kristin Björkholtz - 14 juli 2011 22:23

Snörade på mig skorna för att ta en runda. Kände inge större
lust men har jag som mål att springa 2,1 mil om 10 månader så gäller det att
hänga i. Väll ute kände jag som om värmen var på väg tillbaka igen. Jag hade
nog bara hunnit ett kvater när jag hörde ganska hög musik. Min första tänke var
att det var några ungdomar som hade fest, men vad fel jag hade. Det var fyra
gubbar i övre medelålder som spelade Loui Armstrong och eldade i någon slags
hemmabyggd utegrill. Jag gick förbi med ett leende på läpparna och tänkte att
det finns hopp för mänskligheten. När löpturen började lida mot sitt slut lyfte
jag lyckligtvis blicken och fick se det gyllene M:et (i Mc Donalds). Det bara lyste
som det aldrig har lyst förut. Solen hade färjat den bakomliggande skogen guldgrön
och himlen var ljusblågrå. Snacka om att ha ett mål här i livet. På lätta ben
sprang jag in på lärkvägen och in i en uppfriskande dusch. Detta härliga minne
kommer jag att plocka fram under de mörka vintermånaderna, så kommer inte
löpningen kännas så tung

Av Kristin Björkholtz - 9 juli 2011 22:41

    Här är vi allihopa.

 

Dop

Av Kristin Björkholtz - 9 juli 2011 22:17

Idag har vi döpt Erik (Carl Erik Mikael) vi var i Årbotten hos min mamma och pappa. Allt klaffade perfekt, det är klart att jag fick mycket hjälp utan den hade det inte varit så lätta att genomföra dopet.

Vädret var helt perfekt, visst var det ett och annant mörkt moln men det kom inget ur dom tack och lov. Det var en liten skara som hade samlats vid flagstången med en underbar utsikt över sjön gunnern för att bevittna på dopet. Elin sprang omkring och Erik skrek men det är sådant man för räkna med.

När dopet var avklarat var det dags att få oss en mumsbit och det var smörgåstårta och gräddtårta med hallon.

Efter allt ståhej gick vi till sjön och badade, och det kan man verkligen säga var pricken över i:et. Härligt!

En hel lyckad dag med andra ord.


Av Kristin Björkholtz - 5 juli 2011 19:56

Dopet för Erik närmar sig med stormsteg. Jag har självklart skrivit några listor så att jag inte ska glömma något. Dopklänningn är färdigmonterad, med sitt blå band. Det känns gansk lugnt faktiskt. Bara inte dä kommer några prickar innan. Alla barn hos Elin har nämligen haft vattenkoppor men inte hon ännu. Så endra kommer dom nu eller när högsommarväermen kommer. Men fortsättning följer...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards